Title Image

Γέμισε τη Ρεματιά η Επανάσταση: 100 χρόνια μετά τα γεγονότα του Οκτωβρίου του 1917

Γέμισε τη Ρεματιά η Επανάσταση: 100 χρόνια μετά τα γεγονότα του Οκτωβρίου του 1917

Γέμισε τη Ρεματιά η Επανάσταση:
100 χρόνια μετά τα γεγονότα του Οκτωβρίου του 1917

 

Μνήμες και ιδανικά ζωντάνεψαν μέσα από τη μουσική στο γεμάτο θέατρο της Ρεματιάς την Κυριακή 3, τη Δευτέρα 4 και την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου κατά τη διάρκεια του αφιερώματος στα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση, με το κοινό να αποθεώνει τους καλλιτέχνες κάθε μια από τις τρεις βραδιές. Εκατοντάδες θεατές, ακόμη και όρθιοι, παρακολούθησαν τις συναυλίες που διοργάνωσε ο Δήμος Χαλανδρίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ρεματιάς 2017 – Νύχτες Αλληλεγγύης, με στόχο να «φωτίσει» την πολύπλευρη επίδραση που άσκησε στην Τέχνη η Επανάσταση του 20ου αιώνα, επίδραση αδιαμφισβήτητη ανεξάρτητα από την όποια ιστορική αποτίμηση ή ιδεολογική προσέγγιση των γεγονότων του 1917.

Το τριήμερο των εκδηλώσεων άνοιξε, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου, η συμφωνική ορχήστρα νέων, Underground Youth Orchestra, παρουσιάζοντας, υπό τη διεύθυνση του Κώστα Ηλιάδη, κλασικά συμφωνικά έργα συνθετών από τη Ρωσία και τη Σοβιετική Ένωση. Η Έλλη Παπαγρηγορίου, μέλος επιστημονικής ομάδας του Παντείου Πανεπιστημίου που διεξάγει έρευνα σχετικά με τον αντίκτυπο της Οκτωβριανής Επανάστασης στην τέχνη και την κοινωνία, μίλησε στο κοινό για την εξέλιξη της μουσικής δημιουργίας στον μείζονα χώρο της Επανάστασης των Μπολσεβίκων, καταδεικνύοντας τη δραστική συμβολή των σημαντικών ιστορικών γεγονότων στη διαμόρφωση αισθητικών προτύπων αλλά και τη σύνδεση της Τέχνης με την κυρίαρχη ιδεολογία.  Οι νέοι και οι νέες μουσικοί της Underground Youth Orchestra μάγεψαν τους θεατές με έργα των Tchaikovsky, Rimsky – Korsakov, Khachaturian, Prokofiev, Shostakovich, Schnittke, Sviridov κ.ά. Στο τέλος της βραδιάς, ο διευθυντής της ορχήστρας, Κώστας Ηλιάδης, παρουσίασε στο κοινό, με τα μικρά τους ονόματα, τα 47 μέλη της. Οι θεατές χάρισαν ένα εξαιρετικά θερμό χειροκρότημα στις νέες και στους νέους μουσικούς και το μαέστρο τους ενώ δεν τους άφησαν να εγκαταλείψουν τη σκηνή πριν παίξουν για μια ακόμη φορά το κομμάτι του Prokofiev Montagues and Capulets από το μπαλέτο Romeo and Juliet και το ιδιαίτερα δημοφιλές Waltz No. 2 του Shostakovich από τη Jazz Suite.

Η Underground Youth Orchestra εμφανίστηκε για τρίτη συνεχή χρονιά στο Φεστιβάλ Ρεματιάς ενώ αποτελεί συνεργάτη του Δήμου Χαλανδρίου στο πλαίσιο συγκρότησης της Δημοτικής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων.

Στη δεύτερη συναυλία του τριημέρου, τη Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου, ο Μιχάλης Τρανουδάκης παρουσίασε στο κοινό πρωτότυπες δικές του συνθέσεις: Τρία μελοποιημένα αποσπάσματα από το Κομμουνιστικό Μανιφέστο των Μαρξ και Ένγκελς σε ερμηνεία Δημήτρη Βουτσά καθώς και καντάτα πάνω στο ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ Πέτρογκραντ 1917 σε απόδοση στα ελληνικά από τον Γιάννη Ρίτσο και ερμηνεία Σοφίας Μιχαηλίδου. Η πρωτότυπη δημιουργία του Μιχάλη Τρανουδάκη, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε κοινό, χαιρετίστηκε με ιδιαίτερη θέρμη από τους θεατές.
Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, οι νέοι και οι νέες της Χορωδίας του Παντείου Πανεπιστημίου, υπό τη διεύθυνση του Γιάννη Βρυζάκη, «έκλεψαν» τις καρδιές των θεατών από την πρώτη στιγμή, όταν εμφανίστηκαν στη σκηνή ντυμένοι/ες εργάτες και εργάτριες εποχής. Η εμφάνισή τους σε θέση εργατικής χορωδίας, ξεκίνησε από την ιδέα του Μιχάλη Τρανουδάκη να παρουσιαστούν στο κοινό τα Κόκκινα Τραγούδια, που περιέχονται στην ομώνυμη, εξαιρετικά σπάνια, ελληνική έκδοση του 1927 και αποτελούν ρεπερτόριο που ερμήνευαν οι εργατικές χορωδίες – γενικευμένη τάση της εποχής στο πλαίσιο της διάδοσης της τέχνης στην εργατική τάξη.
Το τριήμερο αφιέρωμα έκλεισε την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου με τη βραδιά Entre Amigos (σ.σ. Μεταξύ Φίλων) και 22 μουσικούς από το Περού, τη Χιλή, την Αργεντινή, το Μεξικό, τη Βολιβία, την Κούβα και την Ελλάδα να μεταφέρουν επί σκηνής τον επαναστατικό παλμό της Λατινικής Αμερικής από την εποχή της Οκτωβριανής Επανάστασης μέχρι σήμερα. Οι θεατές ξεσηκώθηκαν με τα τραγούδια που γέννησαν τα λατινοαμερικάνικα κινήματα αλλά και με επαναστατικά τραγούδια από την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα και σύγχρονες συνθέσεις του Χαλανδραίου μουσικού από τη Χιλή, Alejandro Diaz, ενώ αρκετοί ήταν εκείνοι και εκείνες που ακολούθησαν χορευτικά τον ρυθμό. «Μεταξύ φίλων» παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά και το τραγούδι Της ιστορίας, της τιμής και της συγγνώμης, που γράφτηκε με αφορμή το τριήμερο αφιέρωμα του Δήμου Χαλανδρίου, σε στίχους Περουλή Σακελλαρίδη και μουσική Νίκου Χατζηελευθερίου, ο οποίος είχε και την ευθύνη για τον σχεδιασμό του τριήμερου αφιερώματος. Ο Alejandro Diaz και η παρέα του δυσκολεύτηκαν να …πείσουν το ενθουσιασμένο κοινό ότι και αυτή η βραδιά έφτασε στο τέλος της.
Οι καλλιτέχνες που παρουσίασαν και τις τρεις συναυλίες ευχαρίστησαν θερμά τον Δήμο Χαλανδρίου για τη διοργάνωση του αφιερώματος. Από την πλευρά του Δήμου, την έναρξη της κάθε βραδιάς ξεχωριστά χαιρέτισε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Σέργιος Γκάκας, τονίζοντας ότι το αφιέρωμα, που έκαναν οι Νύχτες Αλληλεγγύης, στα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση «μας καλεί να αφοσιωθούμε σε ιδανικά και ουτοπίες για να δείξουμε ότι ίσως τελικά και να μην είναι τόσο ουτοπίες».
Το Φεστιβάλ Ρεματιάς 2017 – Νύχτες Αλληλεγγύης συνεχίζεται με πλούσιο πρόγραμμα παραστάσεων θεάτρου, μουσικής, χορού μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου. Ο Δήμος Χαλανδρίου καλεί τους πολίτες να συνεχίσουν να μοιράζονται στις Νύχτες Αλληλεγγύης τα έργα της τέχνης και του πολιτισμού τηρώντας ενεργή στάση αλληλεγγύης απέναντι στους συνανθρώπους μας που είναι πιο ευάλωτοι στην κρίση. Η ελεύθερη συνεισφορά τροφίμων, φαρμάκων, σχολικών ειδών και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης για τις κοινωνικές δομές της πόλης και για τους πρόσφυγες αποτελεί πράξη ουσιαστικής συμπαράστασης σε όσους δοκιμάζονται πιο σκληρά αυτή την περίοδο.