Κινηματογραφικό εργαστήριο στο Δήμο Χαλανδρίου



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
με τον Νίκο Κορνήλιο

 

Κάθε Τρίτη

19:00 – 22:00

στο Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χαλανδρίου

Ο Κινηματογράφος είναι η τέχνη που συναρπάζει με την αμεσότητα της εικόνας και την ταύτιση που αυτή προκαλεί με τους ήρωες και τις ιστορίες τους. Αυτός είναι ταυτόχρονα και ο λόγος που η κατασκευή μιας ταινίας παραμένει ένα μυστήριο που «γοητεύει» τον θεατή – κι αυτό παρ’ όλο που η ψηφιακή τεχνολογία δίνει σήμερα τη δυνατότητα στον καθένα/καθεμία να φτιάξει μια ταινία.
Πώς όμως η αφήγηση μιας ιστορίας με εικόνες μπορεί να γίνει τέχνη; Αυτό φιλοδοξεί να αποκαλύψει το Εργαστήριο Κινηματογράφου στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες.
Θα ακολουθηθούν με τη σειρά όλα τα στάδια υλοποίησης μιας ταινίας:

από την πρωταρχική ιδέα και τη συγγραφή του σεναρίου μέσα από ομαδικές συζητήσεις και καταγραφές,
την προεργασία για την υλοποίηση της ταινίας (πρόβες, ρεπεράζ χώρων, σκηνικά/κοστούμια, ντεκουπάζ των σκηνών…) μέχρι την οργάνωση και την υλοποίηση των γυρισμάτων και την αποπεράτωση της ταινίας (μοντάζ, τεχνικές επεξεργασίες, μουσική).

Καθ’ όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου όλες οι εργασίες θα γίνονται συλλογικά, ξεκινώντας από το σενάριο, μέχρι και την ολοκλήρωση της ταινίας. Ο κινηματογράφος είναι μια τέχνη ομαδική και το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται από τη συνεργασία όλων των συντελεστών. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες μπορούν να δραστηριοποιηθούν και να συμπράξουν είτε μπροστά (ως ηθοποιοί) είτε πίσω από την κάμερα (εικόνα, ήχος, σκηνικά, κοστούμια) και να αποκτήσουν έμπρακτα μια συνολική εμπειρία της τέχνης του κινηματογράφου.
Τα γυρίσματα μπορούν να γίνουν στα όρια του Δήμου Χαλανδρίου αναδεικνύοντας έτσι το φυσικό τοπίο (ρέμα Χαλανδρίου) καθώς και άλλους αστικούς χώρους και κτίσματα της περιοχής.

Η διάρκεια του Εργαστηρίου αφορά την περίοδο Νοέμβριος 2019 – Ιούνιος 2020 (οκτώ μήνες).

Οι συναντήσεις θα γίνονται μια φορά την εβδομάδα, από 3 ώρες. Τα γυρίσματα θα απαιτήσουν 2 ή 3 σαββατοκύριακα τον Απρίλιο ή Μάιο, σε κοινή συνεννόηση με τους συμμετέχοντες/ουσες και τη σύμπραξη 2 τεχνικών (εικόνας και ήχου). Θα ακολουθήσει το μοντάζ της ταινίας (με τη σύμπραξη μοντέρ) και η αποπεράτωση (μουσική επένδυση, χρωματική επεξεργασία). Το Κινηματογραφικό Εργαστήριο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες από 16 ετών και άνω.

Παράλληλα με τη λειτουργία του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου, θα επιδιωχθεί η διοργάνωση μιας σειράς προβολών και συζητήσεων (ανοικτές και στο κοινό) με κλασσικές ταινίες, ως συμβολή στη δημιουργία μιας ευρύτερης κινηματογραφικής παιδείας.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΝΙΚΟΥ  ΚΟΡΝΗΛΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε στο Παρίσι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σπουδές Θεάτρου (DEA στο Πανεπιστήμιο PARIS VIII), Μουσικής (MAITRISE στο Πανεπιστήμιο Σορβόννη-PARIS I) και Αρχιτεκτονικής ( DPLG ).

Διπλωματική εργασία στην Αρχιτεκτονική με τίτλο “ΧΩΡΟΣ, ΚΙΝΗΣΗ, ΗΧΟΙ”. Μέλη της επιτροπής κρίσης: Γιάννης  Ξενάκης, Eric Rohmer, Jean Baudrillard, Pierre Joly.

Δούλεψε με τον ANTOINE VITEZ (υποκριτική και διδασκαλία ηθοποιών) και με τον ΓΙΑΝΝΗ ΞΕΝΑΚΗ (σύνθεση).

Παρακολούθησε τα σεμινάρια κινηματογράφου του ERIC ROHMER στο Ινστιτούτο Τέχνης (Ι.Α.Α).

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Μεγάλου μήκους:

 

ΙΣΗΜΕΡΙΑ (1991, τέσσερα βραβεία στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, επίσημη ελληνική συμμετοχή στο φεστιβάλ ευρωπαϊκού κινηματογράφου  La Beaule. Συμπαραγωγή Ελλάδας-Γαλλίας-Ιταλίας με τη  συμμετοχή του EURIMAGES).

ΤΟ ΑΘΩΟ ΣΩΜΑ (1997, τρία κρατικά βραβεία, επίσημη ελληνική συμμετοχή στο διεθνές φεστιβάλ της Καλκούτας και στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου του Στρασβούργου).

Ο  ΚΟΣΜΟΣ  ΞΑΝΑ  (2002, επίσημη ελληνική συμμετοχή στο διεθνές φεστιβάλ του Karlovy-Vary, στο φεστιβάλ μεσογειακού κινηματογράφου του Montpellier, στο διεθνές φεστιβάλ Tiburon-California, στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου του Στρασβούργου, στο φεστιβάλ ελληνικού κινηματογράφου του Chicago.  Ελληνογαλλική συμπαραγωγή με την συμμετοχή του EURIMAGES).

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ (2007, Ειδικό Βραβείο της Eπιτροπής στο Φεστιβαλ Θεσσαλονίκης, επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ αφρικανικού κινηματογράφου της Ζανζιβάρης).

ΤΡΙΤΗ  (2010, επίσημη ελληνική συμμετοχή στα διεθνή φεστιβάλ Mar del Plata στην Αργεντινή, Chennai-Madras στην Ινδία και στο φεστιβάλ Ευρωπαϊκού κινηματογράφου στο Σικάγο).

11 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ (2012, συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου του Montpellier, Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου του Lecce, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sao Paulo, Φεστιβάλ Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Βαρκελώνης, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Yerevan, Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Καλκούτας, Φόρουμ  Ελληνικού Κινηματογράφου του Μονάχου.)

ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ  (2014, με τη συμμετοχή 60 γυναικών  ηθοποιών και προσωπικοτήτων. Πρώτη προβολή στις Νύχτες Πρεμιέρας, συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης  και στο Διεθνές Φεστιβάλ του Sao Paulo. Η ταινία, υπο την αιγίδα της Διεθνούς Αμνηστίας, προβλήθηκε στη Βαρκελώνη και το Μπουένος Άϊρες καθώς  και από πολλές κοινωνικές συλλογικότητες και πολιτιστικούς φορείς στην Ελλάδα.)

ΤΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ (2015, συμμετοχή στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και στο φεστιβάλ ποιητικού κινηματογράφου του Όσλο).

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΨΥΧΗ (2016, από τα θεατρικά έργα του Τσέχωφ, με το Θεατρικό-Κινηματογραφικό Εργαστήριο. Πρώτη παρουσίαση στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου).

H TEXNH KATAΣΤΡΕΦΕΙ (2018, συμμετοχή στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και στο Διεθνές φεστιβάλ του Sao Paulo. Ομόφωνο βραβείο κοινού και επιτροπής στο 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου).

Το 1982 γύρισε τη μουσική ταινία  TROIS  MOUVEMENTS, διάρκειας 30’ , ανάθεση του γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού ( Centre de Recherches et d’ Essais Cinematographiques). Η ταινία προβλήθηκε στο Κέντρο Πομπιντού – Βeaubourg, στα πλαίσια του φεστιβάλ «CINEMA D’ ART».

Το 2004 γύρισε  το ψηφιακό  video-dance  ΤΟ ΜΑΤΙ  ΤΟΥ ΖΩΟΥ,   με ομάδα χορευτών, μουσικών και  εικαστικών.

To 1986  ίδρυσε μαζί με άλλους γάλλους κινηματογραφιστές την εταιρία  LES  TROIS  LUMIERES  PRODUCTIONS.

Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα και  ίδρυσε το «Θεατρικό και Κινηματογραφικό Εργαστήριο» το οποίο διευθύνει μέχρι σήμερα.

 

ΘΕΑΤΡΟ

 

Το 1980-83 ήταν υπεύθυνος του εργαστηρίου αρχαίου δράματος του Θεάτρου του IVRY (διεύθυνση ANTOINE VITEZ).

To 1983-86 ίδρυσε και διεύθυνε το Θέατρο AQUEDUC στο ARCUEIL.

Το 1989 μετά από πρόσκληση του ΤΑΣΟΥ ΛΙΓΝΑΔΗ δίδαξε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.

Έχει επίσης διδάξει υποκριτική και κινηματογράφο στις  Ανώτερες  Σχολές Δραματικής  Τέχνης ΕΜΠΡΟΣ, ΑΡΧΗ καθώς και στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ.

 

Παραστάσεις στη Γαλλία:

 

Σκηνοθέτησε, στο THEATRE NATIONAL DE CHAILLOT, την ΕΒΔΟΜΗ ΠΥΛΗ (1985), δίπτυχο από την «Θηβαϊδα» του Ρακίνα και τους «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου. Περιοδεία στην Αλσατία.

Έγραψε και σκηνοθέτησε για το Φεστιβάλ της  AVIGNON, την ΜΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ (1983), έργο μουσικού θεάτρου αφιερωμένο στον Μπέκετ.

Σκηνοθέτησε, στο THEATRE NATIONAL DE CHAILLOT, τη ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΙΚΕΤΙΔΩΝ (1982), από τις “Ικέτιδες” του Αισχύλου και του Ευριπίδη.

Aνέβασε την ΗΧΟΠΟΛΗ (1980), «θέαμα μέσα στην πόλη», με τους ερμηνευτές (ηθοποιούς, μουσικούς, χορωδούς) διασκορπισμένους στα κτίρια, σε σύμπραξη με την πόλη του  IVRY.

Σκηνοθέτησε, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού, το έργο ΨΕΥΔΩΝΥΜΟΙ (1979), του Dominique  Grandmont (παγκόσμια πρώτη).

Παραστάσεις στην  Ελλάδα:

 

ΟΠΩΣ  ΣΑΣ  ΑΡΕΣΕΙ (1999), του Σαίξπηρ, στην  Πειραματική Σκηνή του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΟΔΟΣ ΜΑΜΠΟΤ (2003), από τον «Οδυσσέα» του Τζαίημς Τζόυς (παγκόσμια πρώτη), με την υποστήριξη του  James  Joyce  Centre  του Δουβλίνου, στο Θέατρο ΡΟΕΣ.

Ο ΧΟΝTΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΙΓΝΟΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ (2007), του Πολ Όστερ (πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα), στο Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ.

XAM KΑΙ ΚΛΟΒ (2008),  από το «Τέλος του Παιχνιδιού» του Σάμιουελ Μπέκετ, στο Βοοze Cooperativa.

ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ (2009), του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, στο Θέατρο ΧΩΡΑ.

 

Παραστάσεις Θεατρικού Εργαστηρίου:

ΤΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ (2012), του Χάρολντ Πίντερ, στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ.

ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ (2014), του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ.

ΧΟΡΟΣ ΣΕ ΚΥΚΛΟ (2015), του Άρθουρ Σνίτσλερ, στο Θέατρο SKROW.

DAY FOR NIGHT (2017), στο Θέατρο SKROW.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ

Έγραψε έργα για ορχηστρικά σύνολα που παίχτηκαν σε πολλά ευρωπαϊκά φεστιβάλ (Στρασβούργο, Άμστερνταμ, Ρώμη, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Μίντελμπουργκ, Ορλεάνη, Γκρατς…).

Συνεργάστηκε με πολλούς οργανισμούς σύγχρονης μουσικής όπως:  ΙRCAM (διεύθυνση Pierre Boulez), UPIC (Γιάννης Ξενάκης), ATELIER LYRIQUE DU RHIN (Pierre Barrat), ATEM (Γιώργος Απέργης), ARC (Maurice Fleuret).

Δίδαξε σε σεμινάριο για τη  «φωνή  στο μουσικό θέατρο», προσκεκλημένος από την  FONDATION ROYAUMONT.

Προσκεκλημένος της  VILLA MEDICIS, στη Ρώμη.

Τα έργα του έχουν εκδοθεί από τις μουσικές εκδόσεις SALABERT.

 

Kυριότερα έργα:

 

ΛΕΥΚΕΣ, για ορχήστρα  εγχόρδων, πρώτη εκτέλεση με την  Ορχήστρα των Καννών (διεύθυνση  Michel Decoust)  και στη συνέχεια στο Παρίσι (διεύθυνση Yves Prin) και στο Κέντρο Πομπιντού (διεύθυνση Αλέξανδρος Μυράτ).

STEHEN, για πιάνο και ορχηστρικό σύνολο, πρώτη εκτέλεση στη Ρώμη από το σύνολο L’ITINERAIRE (διεύθυνση Denis Cohen ) και στη συνέχεια στο Λονδίνο και στην Ορλεάνη.

ΠΡΟΣ,  για τρίο εγχόρδων, πρώτη εκτέλεση στο IRCAM  και στη συνέχεια από το TRIO A CORDES  DE  PARIS, στο  Μέγαρο Ραδιοφωνίας.

AVANT DETRE, για ορχηστρικό σύνολο, πρώτη εκτέλεση από το σύνολο 2E2M (διεύθυνση Paul  Mefano).

PULSARS, για χάλκινα πνευστά, μουσική για την ΗΧΟΠΟΛΗ ( SONORVILLE ).

 

Έγραψε επίσης μουσική για τις θεατρικές παραστάσεις και τις ταινίες του.



Εμφάνιση μπάρας
Κρύψιμο μπάρας
Μέγεθος γραμμάτων
Αντίθεση