Title Image

Παιχνίδια με το λαβύρινθο στο 5ο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Χαλανδρίου

Παιχνίδια με το λαβύρινθο στο 5ο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Χαλανδρίου

Οι παιδαγωγοί του 5ου Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Χαλανδρίου προτείνουν μια διασκεδαστική δραστηριότητα με τους λαβύρινθους που αποτελεί συγχρόνως και προγραφική άσκηση.

Η δραστηριότητα αυτή αφορά τα νήπια άνω των 3 ετών. Τα παιδιά πρώτα ψάχνουν τη «σωστή» διαδρομή με το  δάχτυλό τους και αφού την βρουν τη σχηματίζουν με το μολύβι τους ή μια χρωματιστή ξυλομπογιά.

Πρόκειται για προγραφική άσκηση που απαιτεί συντονισμό ματιού – χεριού και χωροταξική αντίληψη.

Το 3ο επισυναπτόμενο εικονίδιο δημιουργείται εύκολα από τα μεγαλύτερα νήπια, τα οποία μπορούν μόνα τους να σχεδιάσουν σε ένα χαρτί μια καμπύλη γραμμή και εν συνεχεία να κωλύσουν χρωματιστά χαρτάκια (π.χ. γλασέ, κ.ά.) πάνω σε αυτή. Για τα μικρότερα νήπια χρειάζεται η συμβολή των γονιών ως προς τη σχεδίαση της καμπύλης γραμμής. Τα παιδιά μπορούν μόνα τους να σκίσουν με τα δάκτυλά τους μικρά χαρτάκια από διάφορες  χρωματιστές σελίδα χαρτιού, τα οποία ύστερα θα κωλύσουν πάνω στη γραμμή ακολουθώντας τη διαδρομή της. Τα μεγαλύτερα νήπια μπορούν να κόψουν χαρτάκια σε συγκεκριμένο σχήμα (π.χ. τετράγωνο) με το ψαλίδι. Επίσης, πρόκειται για μια «προγραφική» άσκηση με εικαστική προέκταση, αφού η σύνθεση των μικρών χρωματιστών κομμένων χαρτιών θα είναι διαφορετική σε κάθε παιδί και το αποτέλεσμα θα είναι πολύχρωμο και χαρούμενο.

Αυτή η δημιουργική άσκηση μπορεί να επαναληφθεί με διαφορετικές γραμμές ή και ολόκληρα σχήματα και περιγράμματα. Επίσης, αντί για κομματάκια χαρτιού τα παιδιά μπορούν να κωλύσουν πάνω στη γραμμή μικρά πολύχρωμα κουμπιά ή άλλα υλικά της επιλογής τους. Τα μεγάλα βρέφη μπορούν με το δάχτυλό τους, που πρώτα το έχουν βουτήξει απαλά σε δακτυλομπογιά, να κάνουν μικρές στάμπες πάνω στην καμπύλη γραμμή ακολουθώντας τη διαδρομή της.

Μια πρόταση με συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι μόνο η αρχή. Τα παιδιά αρχικά θα πρέπει να μπορούν να υλοποιούν τις οδηγίες που τους δίνονται και να τις φέρνουν εις πέρας , γιατί αυτό δείχνει την ικανότητα αντίληψης τους (γεγονός που  θα τους βοηθήσει στη μετέπειτα σχολική τους διαδρομή). Όμως, είναι θεμιτό και πολύ σημαντικό τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να  εξελίσσουν τη δραστηριότητα σε δεύτερο χρόνο με γνώμονα τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους.