Στην πρώτη γραμμή της υγειονομικής κρίσης οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου Χαλανδρίου



Από την πρώτη στιγμή της υγειονομικής κρίσης λόγω Cοvid-19, το προσωπικό της δ/νσης Κοινωνικής  Μέριμνας του Δήμου Χαλανδρίου, με αίσθημα ευθύνης, σωστή οργάνωση και συνεργασία παρέμεινε και παραμένει στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των κατοίκων της πόλης μας.

Το διάστημα αυτό της πανδημίας η δ/νση έδωσε τη μάχη σε δύο μέτωπα, αφενός στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών που βρίσκονται σε ανάγκη και έχουν ενταχθεί στις κοινωνικές δομές του Δήμου και αφετέρου στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων για την προστασία από τον κορονοϊό.

Στο πλαίσιο αυτό, το Συσσίτιο του Δήμου Χαλανδρίου διένειμε καθημερινά κατ’ οίκον 130 μερίδες φαγητού. Το Κοινωνικό παντοπωλείο και Κοινωνικό Φαρμακείο του Δήμου παρέμειναν σε καθημερινή λειτουργία και στο πλευρό 1200 ωφελουμένων ενώ υποστήριξαν και την κατ’ οίκον διανομή σε όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα μετακίνησης.

Πέραν τούτων πραγματοποιήθηκαν επιπλέον δύο διανομές τροφίμων σε ευπαθείς ομάδες, κατ’ οίκον διανομή ωφελουμένων του ΤΕΒΑ, επιπλέον διανομή κρέατος στους ωφελούμενους του Κοινωνικού Παντοπωλείου και διανομή 580 γευμάτων το Μεγάλο Σάββατο και την Κυριακή του Πάσχα, τα οποία προσέφερε η Περιφέρεια Αττικής.

Το Κέντρο Βοήθειας

Παράλληλα συγκροτήθηκε το Κέντρο Βοήθειας του Δήμου, το οποίο εξυπηρέτησε οποιονδήποτε συμπολίτη μας αντιμετώπισε ή αντιμετωπίζει ακόμα πρόβλημα μετακίνησης εκτός κατοικίας λόγω της πανδημίας.

Τα απολογιστικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν έχουν ενδιαφέρον. Μέχρι τις 6 Μαΐου 2020 το Κέντρο Βοήθειας είχε δεχτεί και ικανοποιήσει  181 επιπλέον αιτήματα.

Ειδικότερα αυτά αφορούσαν:

  • Συνταγογράφηση φαρμάκων σε ιατρούς του ΕΟΠΥΥ ή στο Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής, εκτέλεση συνταγογραφούμενων φαρμάκων και κατ΄ οίκον παράδοση: 60
  • Κατ΄οίκον επισκέψεις για ενεσοθεραπεία και νοσηλευτική υποστήριξη: 31
  • Εκτέλεση συνταγών φαρμάκων υψηλού κόστους από φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και παράδοση: 20
  • Αγορά και παράδοση τροφίμων: 25
  • Προγραμματισμό ραντεβού σε ιατρούς του ΕΟΠΥΥ για εξέταση: 15
  • Τρόφιμα από Κοινωνικό Παντοπωλείο (αφορά νέους ωφελούμενους  λόγω κορονοϊού): 20
  • Συσσίτιο (αφορά νέους ωφελούμενους που έπρεπε να παραμείνουν στο σπίτι λόγω κορονοϊού): 10
  • Ερωτήσεις για πληροφορίες σε σχέση με υπηρεσίες που παρέχονται από το πρόγραμμα ή άλλες δομές: 30

«Το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” είχε καταργηθεί από τις προηγούμενες διοικήσεις στο Δήμο μας, σχεδόν μία δεκαετία πριν. Έτσι συγκροτήθηκε το Κέντρο Βοήθειας, σε δύσκολες συνθήκες, δεδομένου ότι σημαντικό ποσοστό εργαζομένων του Δήμου απουσιάζει λόγω των αδειών ειδικού σκοπού. Και παρότι υπήρξε έλλειψη προσωπικού, όσοι εργαζόμενοι παρέμειναν στην Κοινωνική Υπηρεσία ανταποκρίθηκαν όχι μόνο στις καθημερινές απαιτήσεις αλλά σε πολλαπλάσιες, από τη διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και τις κοινωνικές έρευνες που συνεχίστηκαν κανονικά (δεδομένου ότι το τελευταίο διάστημα αυξήθηκαν τα αιτήματα για οικονομικά βοηθήματα), μέχρι τις επιπλέον διανομές φαρμάκων και τροφίμων κατ’ οίκον.

»Θα πρέπει να τονίσω την αυταπάρνηση όσων εργάστηκαν σε αυτόν τον τομέα, τόσο από την Κοινωνική Υπηρεσία όσο και από άλλες διευθύνσεις που τη στελέχωσαν. Παρέμειναν στις θέσεις τους ξεπερνώντας τις φυσιολογικές φοβίες που γεννούσε η καθημερινή επαφή με το κοινό, αλλά πολύ περισσότερο, αρκετοί από αυτούς δεν έκαναν χρήση της ειδικής άδειας ευπαθούς ομάδας όπως είχαν δικαίωμα. Τελικοί κριτές για τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε και θα αντιμετωπιστεί στο μέλλον η πρωτοφανής για όλους μας κρίση παραμένουν  φυσικά ο κάτοικοι της πόλης. Σε κάθε περίπτωση όμως, σε όσους εργάστηκαν αυτές τις 40 ημέρες του “Μένουμε Σπίτι”, αποδεικνύοντας όχι μόνο επαγγελματισμό αλλά και την αλληλεγγύη τους σε όσους δοκιμάζονται αξίζουν θερμά συγχαρητήρια», δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος κ. Κώστας Ευθυμίου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 



Εμφάνιση μπάρας
Κρύψιμο μπάρας
Μέγεθος γραμμάτων
Αντίθεση