Title Image

Επαναφορά των Σχολικών Επιτροπών ζητά ο Δήμος Χαλανδρίου

Dimarxeio

Επαναφορά των Σχολικών Επιτροπών ζητά ο Δήμος Χαλανδρίου

Ευρεία συναίνεση στο Δημοτικό Συμβούλιο, πλην της παράταξης «Χαλάνδρι στο φως» – «Τα κρίσιμα ζητήματα της πόλης ενώνουν τους αιρετούς που έχουν αυτοδιοικητική λογική», τόνισε ο Δήμαρχος, Σίμος Ρούσσος

Την επαναφορά των Σχολικών Επιτροπών που καταργήθηκαν με τον Νόμο 5056/2023, ζητάει με ψήφισμα του, το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου, αποδεχόμενο κατά πλειοψηφία την εισήγηση του Δημάρχου, Σίμου Ρούσσου, ο οποίος έλαβε υπόψη αλλαγές και προσθήκες που υπέβαλαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

Ψήφισαν υπέρ οι παρατάξεις «Αγαπάμε το Χαλάνδρι», με επικεφαλής την κας Κ. Αγαπητού, Λαϊκή Συσπείρωση, με επικεφαλής την κα Λ. Καρατζά και ο κ. Μ. Κρανίδης της παράταξης «Χαλάνδρι Ορίζοντας 2023».

Δεν συναίνεσαν μόνο οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Χαλάνδρι στο φως», κ.κ. Χ. Ρασσιάς (Ρώμας), Π. Ζορμπά, Ε. Παπαγιαννάκη και Ε. Κάλλη.

Με το ψήφισμα, το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου ζητά:

  • Την άμεση απόσυρση του Ν. 5056/2023 σε ότι αφορά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών.
  • Την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία, την κάλυψη όλων των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και τη διασφάλιση ολιγομελών τμημάτων σε όλα τα σχολεία.
  • Το δικαίωμα σε ένα δημόσιο, ανοιχτό, λειτουργικό σχολείο για όλους, το οποίο θα έχει επαρκή χρηματοδότηση για την κάλυψη των λειτουργικών και παιδαγωγικών του στόχων.
  • Την επαναφορά του θεσμικού πλαισίου των Σχολικών Επιτροπών.

Dimarxos_3Ο Δήμαρχος Χαλανδρίου, Σίμος Ρούσσος ευχαρίστησε τους δημοτικούς συμβούλους για την αποδοχή της συνθετικής πρότασης, τονίζοντας ότι «αυτό αποδεικνύει στην πράξη ότι κρίσιμα θέματα της πόλης, όπως η λειτουργικότητα των σχολείων μπορούν να ενώσουν τους αιρετούς που έχουν τη στοιχειώδη αυτοδιοικητική λογική».

Αδιέξοδα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων

Σύμφωνα με το ψήφισμα, η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών «οδηγεί σε περαιτέρω συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου» αφού πλέον «η ικανοποίηση των λειτουργικών αναγκών των σχολείων θα γίνεται μέσω της διαδικασίας της «παγίας», μιας δηλαδή αντικαταβολής στο ύψος των 500€ (ανεξαρτήτως δυναμικότητας σχολείου) που από τον προϋπολογισμό των δήμων θα μπαίνει σε λογαριασμό στο όνομα του κάθε διευθυντή σχολείου. Ο διευθυντής θα χρησιμοποιεί τα χρήματα αυτά για έξοδα κάτω των 500€ και μόνο εφόσον η ανάγκη (προμήθεια ή υπηρεσία) δεν καλύπτεται από τον Δήμο.

Είναι καταφανές – ακόμα και στον πλέον καλοπροαίρετο – ότι το νέο αυτό μοντέλο θα οδηγήσει σε αδιέξοδα εξαιτίας της τερατώδους γραφειοκρατίας και των εξαιρετικά χρονοβόρων διαδικασιών που παράγει, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς ότι για μια στοιχειώδη προμήθεια αναλωσίμων ή την συντήρηση ανελκυστήρων, κλιματιστικών καυστήρων κλπ., που

έως σήμερα γινόταν άμεσα μέσω των Σχολικών Επιτροπών, πλέον πιθανόν να χρειάζονται διαγωνισμοί που θα κρατούν από 5 μήνες έως 1,5 χρόνο!

«Από εκπαιδευτικοί, λογιστές μετατρέπονται οι διευθυντές των σχολείων»

Η δε διαδικασία της παγίας υποχρεώνει σε ένα αδυσώπητο πήγαινε-έλα των διευθυντών των σχολείων, οι οποίοι μετατρέπονται από εκπαιδευτικοί σε λογιστές, ενώ παράλληλα αναγκάζει τις υπηρεσίες του Δήμου σε ένα ανελέητο κυνηγητό εγγράφων για τη διαχείριση σαράντα οχτώ !!! «παγίων» (στο Δήμο μας) και των παραστατικών τους, την απόδοση και τον έλεγχο τους για … 500€!!

Είναι σαφές ότι η εξέλιξη αυτή στην πραγματικότητα συνιστά ένα ακόμα βήμα προς τη διάλυση του δημοσίου σχολείου. Σίγουρα, όμως η επιδίωξη εξεύρεσης χορηγών από τους διευθυντές, μαζί  με την οικονομική συνεισφορά των γονέων και των συλλόγων τους και συνεπώς η συνακόλουθη περαιτέρω υποβάθμιση της κρατικής επιχορήγησης των σχολείων δείχνει ως το πιο πιθανό σενάριο.

«Υποστελέχωση των σχολείων»

Το ίδιο άλλωστε σενάριο εξυπηρετεί και η «σταθερή» υποστελέχωση των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η οποία όμως φέτος επιχειρείται να αντιμετωπιστεί από την Κυβέρνηση με… συγχώνευση σχολικών τμημάτων!!!

Ενδεικτικά, πριν λίγες μόνο ημέρες επιχειρήθηκε συγχώνευση τμημάτων Γ λυκείου σε ΓΕΛ της πόλης μας, ενώ υλοποιήθηκαν συγχωνεύσεις τμημάτων σε δημοτικά και γυμνάσια. Ταυτόχρονα, καταργήθηκαν ειδικότητες στα ΕΠΑΛ σε παιδιά της τελευταίας τάξης, δύο μόλις μέρες πριν αυτά ξεκινήσουν την σχολική χρονιά.»